Jaunumi

 









BDO Law atbalsta kustības The Red Jackets pasākumu "Vitamīni izcilībai"

12.12.2018

BDO Law atbalsta kustības The Red Jackets pasākumu


Kustība The Red Jackets sadarbībā ar zvērinātu advokātu biroju BDO Law un citiem atbalstītājiem, organizē pasākumu "Vitamīni izcilībai" IT un tehnoloģiju jomā, kas notiks šī gada 13.decembrī uzņēmuma TestDevLab birojā Kr. Valdemāra ielā 8-9. 

Ar stāstu par "7 patiesībām, kā viegli pazaudēt naudu eksporta tirgos!" dalīsies Altum eksporta garantiju daļas vadītāja Evija Zake. Par TestDevLabstāstu: 7 gados līdz 1.5 miljardiem, stāstīs Kristaps Skutelis. Un ar piemēriem par to kā vizualizēt pasaules datus dalīsies Alise Dīrika no Infogr.am. Kā arī Kristaps Kvelde no Nordtext stāstīs par vērtības ķēžu izaicinājumiem eksportā.

 

 

 


Lasīt vairāk

Dalība seminārā bez maksas. 

Vairāk informācijas: Vitamīni izcilībai


Aizvērt



BDO Law atbalsta XX K. Dišlera tiesas procesa izspēli konstitucionālajās tiesībās

11.12.2018

BDO Law atbalsta XX K. Dišlera tiesas procesa izspēli konstitucionālajās tiesībās


Zvērināts advokātu birojs BDO Law atbalsta nacionālā mēroga XX profesora K. Dišlera tiesu izspēli, kas notika šī gada 7. un 8.decembrī. Šogad galvenais izaicinājums tika mests starptautisko finanšu sankciju virzienā, kurā studentiem bija iespēja atzīt sevi ne tikai par konstitucionālo un starptautisko publisko tiesību, bet arī lieliskiem dzeloņstiepļu ekspertiem.

 

 

 

 


Lasīt vairāk

Tiesas izpēlē piedalījās arī mūsu kolēģi: Sabīne Smilts, jaunākā juriste; Pāvels Jašniks, juristu palīgs un Vladlena Rudusāne-Simiča, vecākā juriste, kas pārstāvēja advokātu biroju žūrijā.

 

Galvenie organizatori: Prof. Kārļa Dišlera fonds sadarbībā ar ELSA Latvija.


Aizvērt



DB | Sāga tuvojas noslēgumam

22.11.2018

DB | Sāga tuvojas noslēgumam


Jaunu elektrovilcienu piegādi uztic BDO Law pārstāvētam uzņēmumam spāņu ražotājam Patentes Talgo S.L. un iepirkuma konkursa uzvarētāju pārstāvis BDO Law vecākais jurists Artūrs Surmovičs laikrakstam Dienas Bizness norādīja, ka ir iepriecināts par šo ziņu. 





Lasīt vairāk

Par to vakar medijiem paziņoja VAS Pasažieru vilciens (PV) valdes priekšsēdētājs Rodžers Jānis Grigulis. Pēc viņa teiktā, spāņu Patentes Talgo S.L. 32 jaunie vilcieni, to uzturēšanai nepieciešamais aprīkojums un rezerves daļu fonds pirmajiem pieciem gadiem, kā arī personāla apmācība izmaksās 225,3 milj. eiro. Tā bijusi zemākā četru pretendentu nosauktā līgumcena trīs gadus ilgušajā konkursā. Šis piedāvājums bijis saimnieciski izdevīgākais arī visā vilcienu paredzētajā ekspluatācijas laikā jeb 35 gados. Vētīšanā ņemts vērā ne tikai vilcienu ražošanas un piegādes grafiks, bet arī to ikdienas uzturēšanas, tehniskās apkopes, rezerves daļu, enerģijas patēriņa u. c. izmaksas uz vienu pasažiera sēdvietas vienību. 

Uz papīra labākais 

Uzvarētāju pārstāvējušais BDO Law vecākais jurists Artūrs Surmovičs DB norādīja, ka ir iepriecināts par šo ziņu. Turpretī Škoda Vagonka reģionālais pārdošanas direktors Romans Sorkins paudis pārsteigumu par konkursa rezultātu. Pēc viņa teiktā, pretēji PV apgalvotajam, Latvija par vilcieniem samaksās kopumā par 10 milj. eiro vairāk, jo finansiāli izdevīgākais esot bijis Škodas piedāvājums. Uzņēmums plāno pārsūdzēt PV lēmumu Iepirkumu uzraudzības birojā (IUB). Iebildes ir arī Stadler, bet ceturtais pretendents CAF pagaidām konkursa rezultātu nekomentē. Savukārt PV vēlāk paziņoja, ka respektē neuzvarējušo pretendentu tiesības likumā noteiktajā kārtībā vērsties IUB. 

Bijušais PV vadītājs Andris Lubāns iepirkuma rezultātus nekomentēja, vien norādīja, ka tas ir uzņēmuma esošās vadības un iepirkuma komisijas kompetencē. Tai pašā laikā viņš pieņēma, ka lēmums bijis izsvērts un pamatots, kā arī novēlēja PV valdei novest iepirkumu līdz līgumam un vilcienu piegādei. Avoti, kas vēlējās palikt anonīmi, jau iepriekš prognozēja Talgo uzvaru, ņemot vērā ar konkursu saistītās pārsūdzības IUB. Turpretī kāds par iepirkumu informēts nozares eksperts sacīja, ka Talgo bijis labākais piedāvājums. Jautājums gan ir par to, vai arī dabā vilciens iznāks tāds, kāds ir iecerēts uz papīra. Kopumā ņemot, otrs labākais piedāvājums bijis Škodai, trešais - CAF, bet Stadler vienkārši atrakstījies. 

Laiki un cipari 

Salīdzinājumā ar Igaunijā pirms septiņiem gadiem veikto iepirkumu «esam būtiski, proti, par 22% lētāki» uz vienu sēdvietu, atzīmēja PV vadītājs. Arī uz garuma metru Latvijas iepirkums iznākot lētāks. R. J. Grigulis uzsvēra, ka viens no paredzētajiem ieguvumiem būs viena līmeņa iekāpšana vilcienos. Tam gan nepieciešams pielāgot esošos peronus, taču PV bijušas sarunas ar infrastruktūras pārvaldītāju VAS Latvijas dzelzceļš, kurš to nodrošināšot. Arī platākas durvis būs faktors, kas ļaus paātrināt pasažieru iekāpšanu un izkāpšanu. Vilcienus paredzēts piegādāt no 2020. gada beigām līdz 2023. gadam. Uz jautājumu, vai nevar iznākt, ka pēc vairākiem gadiem tirgus liberalizācijas gadījumā 

pakalpojuma sniegšana tiek uzticēta citam spēlētājam un jaunie vilcieni jāliek pie sētas, PV vadītājs skaidroja, ka esošais līgums ar valsts SIA Autotransporta direkcija (ATD) ir spēkā līdz 2024. gadam. Tajā noteikts, ka priekšnoteikums PV un ATD līguma parakstīšanai līdz 2031. gadam ir tas, ka PV līdz nākamā gada beigām paraksta līgumu par jaunu vilcienu iegādi. Tālāk, protams, var būt situācija, kad tiek uzaicināts cits operators, taču tam būtu priekšnosacījums izmantot esošo ritošo sastāvu. Runājot par iepirkuma finansējumu, R. J. Grigulis norādīja, ka par to lemts valdībā. Pēc Satiksmes ministrijas (SM) skaidrotā, Ministru kabinets ir atbalstījis jauno elektrovilcienu iegādes finansēšanas modeli, proti, vilciena iegāde tiks finansēta no valsts budžeta, uzņemoties ilgtermiņa saistības. Izvēlētais finansējuma modelis neietekmēšot citas valstij būtiskās nākotnes attīstības nozares, un SM būs jānodrošina finansējuma plūsmas uzraudzība un kontrole, lai netiktu palielināta ietekme uz valsts budžetu. 

Nevar neparakstīt 

Komentējot to, vai parakstīs līgumu ar Talgo, ja vēl nebūs izveidota jaunā valdība, R. J. Grigulis norādīja, ka līguma parakstīšana ir pilnīgi neatkarīga no jebkāda politiskā procesa un ir jāievēro PV iekšējā procedūra. Lai izpildītu līgumā ar ATD paredzētos pienākumus pasažieru pārvadājumu jomā, «mums ir jāparaksta līgums». Uz norādi, ka iepriekšējie konkursi izgāzās saistībā ar dažādām kustībām valdībā, PV vadītājs uzsvēra: «Mēs darīsim visu, lai līgumu parakstītu.» Atbildot uz jautājumu, vai šādi vilcieni, kādus plānots piegādāt Latvijai, jau kaut kur kursē vai tiek ražoti, R. J. Grigulis norādīja, ka «šis jautājums būtu jāprasa ražotājam», taču visi ražotāji pielāgojuši savus vilcienus PV prasībām. Pēc viņa teiktā, ne PV, ne IUB neesot šaubu par pretendentu spējām saražot vilcienus pēc izvirzītajām prasībām. 

Cenas kāpj 

Uz jautājumu, vai netiks celtas biļešu cenas, PV vadītājs norādīja, ka, kopumā skatoties, izmaksas ar jaunajiem vilcieniem samazināsies, jo esošo ritošo sastāvu pastāvīgi nepieciešams atjaunot. Tai pašā laikā elektrības cenas kāpj, darbaspēka izmaksas pieaug. Tāpat papildu investīcijas izriet no dažādiem normatīvajiem aktiem, piemēram, nepieciešams iegādāties jaunus kases aparātus. Viņš pieļāva iespēju, ka, palielinoties dažādām izmaksām, nākotnē var nākties cenas pārskatīt. Tas gan esot ATD un Sabiedriskās transporta padomes kompetences jautājums. 

Dzelzceļnieku un satiksmes nozares arodbiedrības pārstāvis Vladimirs Novikovs atzīmēja, ka šobrīd PV visjaunākajam vilcienam jau ir 30 gadi, esošo vilcienu uzturēšana esot ļoti dārga, jo rezerves daļas tiem ražotas netiek, līdz ar ko to pasūtīšana ir līdzvērtīga ekskluzīvu preču iegādei. Pēc viņa teiktā, baltkrievi, igauņi un somi brauc ar Stadler, lietuvieši - ar Škodām. Savukārt Francijā viņam bijusi iespēja apskatīt Talgo piepilsētas vilcienus: «Ceru, ka viņi saražos arī mums.» Uz jautājumu, vai viņam ir ticība, ka šoreiz iepirkums izdosies, jo kopš jaunu vilcienu iegādes uzsākšanas pirms deviņiem gadiem nomainījušās piecas PV valdes, viņš norādīja: «Ticība ir ļoti liela, jo šos vilcienus (nākotnē) ekspluatēt vairs nevaram.» Esošo, novecojušo ritošo sastāvu, visticamāk, pārdos izsolē, atzīmēja R. J. Grigulis. Pēc viņa teiktā, uzņēmums jau tagad skatās uz otrreizējiem tirgiem NVS valstīs, kur varētu nākotnē vilcienus pārdot. Jāatgādina, ka sākotnēji 

konkurss par jaunu elektrovilcienu un dīzeļvilcienu iegādi tika izsludināts 2009. gada novembrī. Pirmajā iepirkumā, kur tika paziņots uzvarētājs, laurus plūca CAF, taču valdībai nebija pieņemami līguma nosacījumi, otrajā - Stadler, taču valdība uzskatīja, ka PV elektrovilcienu nomu atļauties nevar. 

Pēc Pasažieru vilciena teiktā, būtiskākie uzlabojumi salīdzinājumā ar esošo ritošo sastāvu būs viena līmeņa iekāpšana vilcienos un viena līmeņa grīdas visā vilciena salonā, klimata kontrole, mūsdienu prasībām atbilstošas labierīcības, kas pieejamas arī pasažieriem ar īpašām vajadzībām, ievērojami platākas durvis, video un audio informēšanas, kā arī biļešu pašvalidācijas iekārtas. 

Viss raksts PDF: Sāga tuvojas noslēgumam


Aizvērt



BDO Law atbalsta kustību The Red Jackets un tās grāmatu

15.11.2018

BDO Law atbalsta kustību The Red Jackets un tās grāmatu


Latvijas simtgadei tuvojoties, eksporta atbalsta kustība The Red Jackets, sadarbībā ar BDO Law un citiem atbalstītājiem, izdevusi jau trešo "Treasures of Latvia — Outstanding Export Brands and Inspiring places" grāmatu, kurā apkopoti stāsti par 30 daudzsološākajiem pašmāju uzņēmējiem – titulu "The Red Jackets" un "Rising Stars" ieguvējiem.

Jaunā grāmata ir trešais un noslēdzošais grāmatu sērijas izdevums, kura uzmanības centrā ir dažādas skaistas un ievērojamas Latvijas vietas. Tās tekstu autors ir talantīgais britu žurnālists Maiks Koljērs (Mike Collier), kurš meistarīgi radījis stāstus dokumentālā dienasgrāmatas stilā, ietverot konkrētās sarunas dienas datumu, laika apstākļus, koordinātes un savus iespaidus.

 


Lasīt vairāk

Kopš kustības The Red Jackets dibināšanas ir izdotas jau trīs "Treasures of Latvia" grāmatas, kuru mērķis ir radīt un apkopot iedvesmojošu stāstu par Latviju un mūsu eksporta izcilniekiem, kuri ir spējuši sevi veiksmīgi pierādīt ne tikai Latvijā, bet arī ārpus tās robežām. 

Jaunākajā grāmatā lasāmi stāsti par uzņēmumiem D8 Corporation, EKJU, ELKO Group, Krassky, Kreiss, Latraps, Latvijas piens, LG Optics, Nordtext, Peruza, Pharmidea, Printful, Skonto Prefab, Tenapors, TestDevLab, TROLL, Biznesa Augstskola Turība, TWINO, Latvijas Universitāte, X Infotech, Anatomy Next, Art Fairs Service, CakeHR, Edurio, Ette Tete, Mintos, Nordigen, One Wolf, PlayGeneering Systems un Sonarworks. Liela daļa no tiem jau šobrīd var lepoties ar starptautiskiem panākumiem, savukārt citi ir vēl tikai sava ceļa sākumā, taču tos visus vieno liela neatlaidība, ticība sev un skaidra vīzija par to, kas ir veiksmīga Latvijas zīmola pamatā.


Grāmatā pārstāvēti visdažādāko nozaru uzņēmumi — no loģistikas, finanšu un personālvadības programmatūrām, drukas pakalpojumiem, izglītības iestādēm un pārtikas rūpniecības līdz IT pakalpojumiem, būvniecībai, mēbeļu ražošanai un modes izstrādājumiem. Astoņu aktīvu mēnešu garumā no janvāra līdz septembrim grāmatas tekstu autors Maiks Koljērs devās apciemot visus 30 eksporta izcilniekus, katru stāstu radot tieši viņiem īpašā Latvijas pilsētā vai apdzīvotā vietā un papildinot to ar gleznainām ainavu fotogrāfijām. Tādējādi grāmatā apskatīti visi Latvijas reģioni un iemūžinātas tādas kolorītas vietas kā Āgenskalns, Snēpele, Ķīpsala, Lielvārde, Rīga, Zvārtes iezis, Dikļu pils, Alūksne, Sventes ezers, Mārupe, Eleja, Jelgava, Līvāni, Lidosta Rīga, Jūrmala, Tērvete, Rideļu mežs, Ainaži, Zilaiskalns, Kvēpenes dižozols, Torņkalns, Mangaļsala, Rīgas Filmu Studija, Dobele, Ventspils, Smiltene, Cēsis, Pāvilosta, Morberga rezidence un Vecrīga, kas katra ieņem nozīmīgu lomu Latvijas izcilāko uzņēmumu veiksmes stāstu tapšanā.


“Mēs aizsākām The Red Jackets kustību, lai iedvesmotu uzņēmumus tiekties uz izcilību, kā arī veidotu stāstu par Latviju caur mūsu eksporta zīmolu prizmu. Latvijas simtgadē mums ir nu jau 100 eksporta zīmolu stāsti, kas apkopoti gan digitāli “Treasures of Latvia” platformā, gan trijās grāmatās. Grāmata kalpos kā vēstures liecinieks, stāstot par Latvijas eksporta izcilniekiem, un būs arī ir lieliska dāvana Latvijas viesiem,” komentē kustības dibinātāja Inese Andersone.


"Kopumā man nepatīk biznesa grāmatas. Tāpēc es centos rakstīt vienu, ko būtu vērts lasīt. Neatkarīgi no tā, vai man tas izdevās vai nē, es satiku daudz interesantu cilvēku un iepazinos ar vietām Latvijā, ko nekad nebūtu citādi apciemojis,” saka grāmatas tekstu autors Maiks Koljērs.


The Red Jackets ir Latvijas eksportējošo uzņēmumu atbalsta kustība, kuras mērķis ir radīt vienotu, uzrunājošu un visā pasaulē skaidri saprotamu stāstu par Latviju kā izcelsmes valsti, izceļot tās vērtības, stiprās puses un atšķirības iezīmes, kā arī iedrošinot ikvienu uzņēmēju neapstāties pie sasniegtā un domāt globāli. Kopš 2013. gada par godu Latvijas simtgadei kustība ir apkopojusi 100 izcilākos eksporta zīmolus un izdevusi trīs “Treasures of Latvia” grāmatas. Latvijas labāko eksporta zīmolu titulu “The Red Jackets” ir saņēmuši 70 Latvijas uzņēmumi, bet “The Rising Stars” jeb uzlecošo eksporta zvaigžņu titulu — 30 uzņēmumi. Kustības dibinātāji un partneri ir Gateway&Partners un DDB Latvija, bet tās kodolu jau kopš pašiem pirmsākumiem veido Inese Andersone, Andris Rubīns un Līva Stūrmane. Iepriekšējās divas “Treasures of Latvia” sērijas grāmatas tika izdotas 2014. un 2016. gadā, secīgi papildinot viena otru.


Grāmata “Treasures of Latvia — Outstanding Export Brands and Inspiring Talents” ir izdota angļu valodā un tā sākot no 15. novembra būs pieejama “Jānis Roze” grāmatnīcās visā Latvijā.

Tās dizaina autori ir Jānis Birznieks un Karīna Papanova.

Kustību un grāmatas tapšanu atbalstījuši: Luminor, Eiropas Komisijas pārstāvniecība Latvijā, BDO Law, Eco Baltia, ALTUM, Gateway&Partners, kā arī uzņēmumi Antalis, Mintos, Peruza, Krassky, Skonto Prefab un Nordtext.

Informācija par izcilākajiem Latvijas eksporta uzņēmumiem apkopota mājas lapā http://www.treasuresoflatvia.com/.


Aizvērt



IFLR1000 augsti novērtē BDO Law un tā partnerus finanšu un korporatīvo tiesību jomā Latvijā

14.11.2018

IFLR1000 augsti novērtē BDO Law un tā partnerus finanšu un korporatīvo tiesību jomā Latvijā


Starptautiskais finanšu tiesību izdevums IFLR1000 ir publicējis 2018.gada izpētes rezultātus, ierindojot zvērinātu advokātu biroju BDO Law starp līderiem finanšu un korporatīvo tiesību jomā, kā arī projektu attīstības jomā Latvijā.

BDO Law partneris Jānis Zelmenis ir augsti novērtēts M&A (uzņēmumu pirkšanas un pārdošanas) prakses jomā, savukārt Vita Liberte atzīta banku prakses jomā.

Atsauksme no klienta: “Uzņēmums ir zinošs un efektīvs. Stiprās puses: ātra komunikācija un zibenīga reakcija."- M&A, projektu attīstības, pārstrukturēšanas un maksātnespējas jomā.

 


Lasīt vairāk

IFLR1000 izpētes gaitā secināja, ka zvērinātu advokātu birojs BDO Law ir bijis aktīvs korporatīvo juridisko pakalpojumu jomā, reģistrējot alternatīvo investīciju fondus un licencējot alternatīvo investīciju fondu vadītājus.

Spilgtākais darījums izpētes periodā bija juridisko pakalpojumu sniegšana pūļa finansējuma (crowdfunding) platformai nekustamā īpašuma jomā – Bulkestate.

Projektu attīstības jomā tika izcelts BDO Law un Rīgas Brīvostas darījums, saistībā ar infrastruktūras izveidi Krievu salā.

Īpaši bija izcelti tādi BDO Law klienti kā Altum, NASDAQ Riga un Rīgas Tehniskā universitāte.

 

Starptautiskai finanšu tiesību izdevums „International Fnancial Law Review” (IFLR 1000) jau vairāk nekā 20 gadus veic nozares izpēti vairāk nekā 120 jurisdikcijās un gatavo noderīgu informāciju finanšu nozares praktizētājiem.


Aizvērt






Ielādēt vairāk